De grote vaccinatiequiz..

Het duurt allemaal nog even voor mij, maar de voorbereidingen voor de 'multi-continental'-reis zijn al in volle gang!
Ik mag het van mezelf geen wereldreis meer noemen omdat eigenlijk heel Amerika overgeslagen wordt en dat zou natuurlijk niet eerlijk zijn tegenover de mensen die vanaf het puntje van Groenland naar Frans Polynesië reizen en ondertussen alle tussenliggende landen meenemen.
Maarrr, ik mag niet klagen want het ziet er niet slecht uit wat we gaan doen al zeg ik het zelf. Belofte maakt schuld, dus hieronder een update van mijn/onze voorbereidingen.

Route: Het is natuurlijk erg avontuurlijk allemaal: een enkeltje kopen naar Australië om vervolgens maar te zien in welk land je wanneer uit komt.., maar na enig aandringen (van mijn kant, haha) hebben Melina en ik toch maar een soort van route uitgestippeld. Dat betekende dus de Grote Bosatlas erbij pakken en een topografie opfriscursus krijgen!
Zoals al bekend zien Melina en ik elkaar weer op Cairns en blijven we nog 1 maand in Australië (Cairns --> Sydney). Dan gaan we ongeveer 2 maanden naar Nieuw-Zeeland om vanuit daar door te vliegen naar Indonesië (Java / Sumatra / Lombok).
Dan langs de oostkant van Azië naar de Filipijnen, Taiwan, Japan en Zuid-Korea. Vanuit Zuid-Korea gaan we China in om via de oostkust langs Peking, Shanghai, Hong Kong weer naar beneden naar Thailand te gaan.
Dan doen we daar nog 'even' een 'blokje om' door Cambodja, Laos en Vietnam te bezoeken. Vervolgens vliegen we daar vandaan naar Nepal en na Nepal gaan we even India bekijken.
Vanaf daar vliegen we naar Afrika, waarschijnlijk op Ethiopië, en gaan we van Ethiopië naar beneden naar Zuid-Afrika door o.a. de landen Zimbabwe, Kenia, Mozambique, Uganda, Tanzania, Botswana etc.
Kaapstad zal mijn eindhalte worden. En dat allemaal dus in een jaar tijd...
Melina zal als het geld het toe laat nog een stuk door de rest van Afrika reizen met een vriendin van haar (Anneke) die ongeveer aansluit als wij rond Cambodja zitten.
Eigenlijk is bovenstaande ook de enige 'planning' die we hebben. Volgens de atlas is dit een redelijk logische route om af te reizen. Maar voor hetzelfde geldt doen we meer of minder of zelfs andere landen aan.

Ticket: Ondertussen heb ik ook een ticket geboekt! Op de gewenste datum van 2 februari 2009! Hartstikke bedankt papa voor dit geweldige cadeau

Laughing
!! Na lang zoeken ben ik uitgekomen bij Qantas (don't worry, komt allemaal goed
Tongue out
) en vlieg ik om 17.55u vanaf Düsseldorf naar London en dan naar Singapore om daar over te stappen naar Cairns (29 uurs reis). De vliegprijzen zijn belachelijk omhoog geschoten het laatste kwartaal (25,4% hoger om precies te zijn) en vliegen vanaf Düsseldorf scheelde bijna 350 euro op een enkeltje.

Verzekering: Een goede reis- en ziektekostenverzekering is natuurlijk erg belangrijk. Het had wat voeten in de aarde om er achter te komen welke optie het meest gunstig zou zijn voor wie, maar uiteindelijk zijn we er uit. We nemen beiden de Globetrotter Reisverzekering. Het verschil is wel dat Melina zich uit kan schrijven bij de Gemeente Almere en daardoor niet meer verplicht is een basiszorgverzekering te hebben. Ik daarintegen, omdat ik een koophuis heb en die niet verkoop, kan dat niet en moet mijn zorgverzekering behouden en aanvullend nog een Globetrotter reisverzekering nemen. Voor mij dus zo'n €140,- per maand en voor Melina ongeveer €50,- per maand. Scheelt nogal dus..

Vaccinaties: Nou, de eerste spuiten zitten er in! De verantwoordelijke consultant van Meditel leek het een quiz te vinden welke vaccinaties ik allemaal nodig zou hebben, maar het is allemaal goed gegaan (geloof ik

Cool
)! Echt top dat ik er niet veel geld voor kwijt ben aangezien ik verzekerd ben bij Zilveren Kruis. Met een Basis+ zorgverzekering kreeg ik daar de meeste vaccinaties 100% vergoed. Ik moet alleen Rabiës (3x, voor hondsdolheid) en Meningitus zelf betalen. Ongeveer €110,- bij elkaar.
Ondertussen ben ik al volgespoten tegen DTP, Gele Koorts, Hepatitus A+B en buiktyfus (Twinrix) én heb ik een felbegeerde 'ik ben vrij van Cholera'-stempel!
Laughing

Werk: Toevallig heb ik afgelopen dinsdag m'n baan opgezegd. Ik wilde daar eerst wat langer mee wachten, maar door een reorganisatie had mijn werkgever (wederom) grootse plannen met me waar (wederom) veel opleiding bij zou komen kijken. Dat vond ik wat lullig dus heb ik maar vast verteld dat ik per 31 januari niet meer werkzaam zal zijn bij hun. Ze zijn er niet zo blij mee geloof ik...

Huis: Dit is nog niet in een heel ver gevorderd stadium. Ik heb een gesprek gehad met een kennis van Melina die in de makelaarsbranche zit en wat dingen besproken omtrent de verhuur van mijn appartement. Ik zal binnenkort maar eens bellen om de bemiddeling daadwerkelijk in gang te zetten. Mocht je geïnteresseerd zijn om te huren dan weet je me te vinden

Wink
.

Spullen: Ondertussen heb ik een traveller dagrugzak gekocht en een schitterende op meerdere plaatsen afritsbare broek gekocht! Woehoe! Ok, dat was sarcastisch..
Ik moet nog superveel spullen hebben natuurlijk, maar dat komt allemaal wel.
Vorige week zijn we wel geslaagd voor mooie 90 liter grote backpack voor Melina. Echt een gaaf ding en het staat 'r heel erg schattig, haha. Als ze het koud heeft kan ze er zelf in kruipen en op de terugweg misschien een klein Thais meisje een beter leven gunnen in Europa

Cool
.

Zo, jullie zijn allemaal weer op de hoogte! Mocht het je überhaupt interesseren natuurlijk, maar anders had je vast niet zo ver gekomen met lezen.
Ik ga verder met het genieten van de laatste 11 dagen samen met Melina in Almere, die gaat 26 augustus al weg..ik zal 'r wel heel erg missen de komende 5 maanden...

Frown
.

Tot de volgende rlog :) (rlog = reislog, zelf bedacht..leuk hé?)

Grtz, Kevin

Reacties

Reacties

Patrick

vette shit kerel!

heel veel succes met het missen van Melina... mijn vriendin is net ook pas twee weken weg en heb er nog 3 te gaan en tis zwaar kut!.!..!
Maar ja jij hebt je voordeel dat je nog niet samen woont !

Melina

Wat een schatje ben je ook he :D!
BTW die broek is super handig ja :p, het gaat er helemaal niet om of het mooi is of niet, maar om de functionaliteit...al moet ik zeggen dat als mijn kont er bij nader inzien nog steeds zo groot uitziet, ik hem misschien toch minder handig vind, haha!
Nog 11 daagjes...we gaan er nog even lekker van genieten!

Dikke smak!

Renske

Zoals verwacht moest ik wel even een uurtje uittrekken voor het boekwerk, maar we zijn weer helemaal bij! Klinkt allemaal ontzettend leuk/stoer/kicke/etc. Moest wel even lachen om je zigzag over de wereldkaart :D:D Melina mag trouwens wel uitkijken dat je niet ingepikt wordt door een leuke Filipijnse met die sexy 'op meerdere plaatsen afritsbare'-broek van je hahaha.

Ciao bello!

papsalon

wat een mooie manier is dit om op de hoogte te blijven! daar ga ik/wij allen nog veel plezier van hebben als je straks weg bent. Ik vind het voor jou/jullie een geweldig vooruitzicht! Zoals gezegd vind ik als thuisblijver dat een jaar erg lang is. Leef ook mee met de ouders van Melina......Als het even kan kom ik jullie dus ergens gedurende dat jaar even opzoeken
:-). Zie jullie sowieso voor de 26e nog even!!!

Ciao!

Melina

En natuurlijk ga ik jou ook heeeeeeeeeeeeeeeeel erg missen!

Mamsie

Wat een super reis gaat het worden. Ik wil er niet aan denken hoelang een jaar is om jullie te missen, maar ik gun het jullie van harte. Melina hoort er al helemaal bij
dus het wordt een dubbel gemis. Maar ik ga wel genieten van jullie mooie verhalen en belevenissen en misschien komen we elkaar nog ergens tegen volgend jaar. Je weet het niet hé!
By the way moet er onder die leuke afritsbroek geen leuke sandalen? Dat maakt het wel compleet!
We spreken elkaar gauw!
X

Sorina

Hey Kevin!

Wat cool allemaal. Wel respect hoor dat je dit allemaal 'zomaar' gaat doen en alles achterlaat. Verder natuurlijk superjaloers dat je in een jaar tijd zoveel gaafs gaat zien! Hoop dat alle verdere voorbereidingen gaan lukken, maar weet zeker dat dat best zal gaan. Hoop ook dat wij elkaar nog zullen treffen voor je vertrekt! Geniet van die laatste dagen samen!

Liefs, Sorina

Jurgen

Godverdomme (diplomatie is nooit mijn sterkste kant geweest) nou man! Is toch niet normaal? Doe eens even gewoon, dan doe je al gek genoeg. Natuurlijk zou ik aan je moeten sleuren en je een miljard kansarme redenen moeten geven om in dit reeds opgegeven landje te moeten blijven, maar het zou er simpelweg op neer komen dat ik liever zelf zou gaan. Niet dat Melina daar op zit te wachten, of Espérance, maar het gaat natuurlijk even om het concept. Wel prachtig dat je alles al maanden voorbereid hebt, precies zoals ik van je had verwacht, goed bezig! Niet dat je niks van de wereld hebt gezien, maar ik denk dat dit een fantastisch avontuur voor je (jullie) gaat worden. Ze zeggen vaak dat vakantie de ultieme relatietest is, wat overigens niet klopt. Mocht het toch kloppen: dit verslaat een vakantie wel.

Het zal je niet verbazen dat ik je stiekem, diep in mijn zwartgeblakerde hart, zal gaan missen. Misschien dat ik beroep kan doen op een kwartierje 'quality time' per maand? In een jaar kan er gewoon gigantisch veel veranderen en ik heb toch iemand nodig om een beetje tegen te drammen als ik zo weer in de boeken zit? En als je al die testjes/vaccinaties toch al doet, pak meteen dat SOA-testje even mee. Ironie is iets moois, maar niet op vakantie :D

Anyways, bookmarked en ik hou jullie in de gaten.
Doe geen dingen die ik ook niet zou doen. ;)

J.

KJH

Beste Kevin,

Leuk hoor zo'n wereldreis, maar dat je je cluppie in de steek laat vind ik toch wat moeilijk te verteren. Alleen omdat Maduro nu in Spanje voetbalt betekent natuurlijk niet dat Ajax geen aantrekkelijk voetbal meer kan spelen.

Desondanks, beste beslissing die je in je leven genomen hebt. Ik weet zeker dat het een groot avontuur en succes gaat worden! Vergeet niet langs Oekraine te gaan, is ook een top land!

Tot morgen,
Klaas-Jan

rina

hai Kevin
Ik vind het geweldig dat je melina achterna gaat
je bent een topgozer ik hoop voor je dat de maanden dat melina al weg is om zullen vliegen,voor melina hoop ik dat natuurlijk niet want dan gaat het wel erg snel z,n reis als jullie elkaar dan eindelijk weer in de armen kunnen sluiten hoop ik dat jullie een geweldige tijd samen hebben
misschien een optie voor onze vak om jullie op te zoeken je weet maar nooit
succes met het geregel en de nodige prikken nog

groetjes rina

Myriepierie

Daaaagg Kevin...

Gelukkig duurt het nog ff voor je weggaat... Dus we kunnen nog 5 maanden msnen voor je dan een heel jaar weggaat... (niet dat we elkaar zo vaak spreken op msn, maar daar gaat het nu ff niet om)
Laten we het dan maar op hyves houden.

Anyway, ik vind het echt heel gaaf dat je het toch gaat doen! Ik zal je rlog in mijn favorieten zetten (die van Melina ook), dan kan ik jullie leuk volgen! Hoera! Ben je nou niet blij? :)
Ja, dat dacht ik wel hahaha!

Nou, ik zal zo af en toe eens een berichtje plaatsen om te laten weten hoe het hier gaat, niet geheel onbelangrijk natuurlijk ;)

Dikke kus, en spreek je vast nog wel :D

Victor

Nu is het zover, Melina onderweg en jij aan het aftellen naar 2 februari 2009. Het zal de komende tijd best eenzaam zijn zo zonder Melina.
Maar ik weet dat je door je vrienden, familie en collega's de komende tijd goed bezig wordt gehouden en dat daardoor de tijd voor jou voorbij vliegt. En voor je het weet samen met Melina haar avondtuur in die van jullie voortzet.

Ciao

Astrid

Hey kevin!

Leuk om op de hoogte te blijven. Ben jaloers op je dat je het durft een jaar weg te gaan!
Nog 28 dagen en dan ga ik een maandje down under...

Veel plezier met de voorbereidingen!

groetjes,
Astrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!